از همه جا از همه چیز

مرجع کامل بیوگرافی کارگردانان مطرح دنیا

از همه جا از همه چیز

مرجع کامل بیوگرافی کارگردانان مطرح دنیا

بیوگرافی مل گیبسون

مل کلومکیل جرارد گیبسون، متولد 3 ژانویه 1956 در شهر پیکسکیل ایالت نیویورک، ششمین بچه از هوتان گیبسون (پدر) و آنه ریلی گیبسون (مادر) می باشد. پدر او یک سوزنبان راه آهن و مادر او خواننده اُپرا بود.

 
مل گیبسون یکی از یازده فرزند این خانواده پرجمعیت است. در سال 1986خانواده او به استرالیا مهاجرت کردند. مل گیبسون در مورد خاطرات خود در این زمان می گوید: «بچه ها تمام مدت روز مرا به خاطر لهجه آمریکایی ام مسخره می کردند، به همین خاطر به سرعت مشغول تغییر لهجه خود شدم». اما تنها نکته مبهم زندگی گیبسون، ملیت او نیست. او زندگی ای کاملاً متفاوت با سایر هنرمندان دنیای سینما اختیار کرده است. سبک و سیاق زندگی مل گیبسون به گونه ای است که بسیاری معتقدند که وی در اعتراض به رفتارها و کنش های نامناسبی که در هالیوود مشاهده می کند، تعمداً بدین گونه عمل می کند. این چهره وی، چهره ای که در دوران کودکی داشته است، نیست. او در دوران نوجوانی دچار سانحه رانندگی شد و 80 درصد از صورت وی دچار سوختگی شدید شد به طوری که هیچ کدام از پزشکان حاضر به عمل جراحی بر روی پوست وی نمی شدند. پس از 4 سال وی توانست در یکی از بیمارستان ها پیوند پوست را با موفقیت انجام دهد به طوری که پس از عمل هرگز هیچ گونه نشانه ای از صورت و چهره قبلی وی وجود نداشت. مل گیبسون پس از 4 سال ناامیدی، اکنون ستاره هالیوود شده است و با بازی در فیلم های جدید روز به روز مشهورتر می شود. اما شاید عجیب ترین بخش زندگی گیبسون را که متمایز کننده او از سایر بازیگران هالیوود شده است، عشق و وفاداری او به خانواده اش تشکیل بدهد. مل بر خلاف سایر دست اندرکاران دنیای سینما که همواره زندگی جنجالی و مملو از جدایی داشته اند در مورد جدایی به صراحت می گوید «من این عبارت را از ذهن خود پاک کرده ام. جدایی برای من هیچ معنا و مفهومی ندارد». او با توجه به اهمیت فوق العاده ای که برای تربیت کودکان خود قائل است همواره از پذیرفتن پیشنهاداتی که او را برای مدت طولانی از همسر و هفت فرزندش دور کند، خودداری می کند.
مل اولین فیلم خود را در سال 1977 با نام (شهر تابستانی) آغاز و آخرین هنر وی در عرصه ئ سینما، مربوط به فیلم ( آپوکالیپتو ) است.
از موفقیت های مل گیبسون، کسب عنوان بهترین کارگردانی را می توان نام برد.
فیلم شجاع قلب که با بازی هنرمندانه و کارگردانی فوق تماشایی او همراه است، در سال 1996 ساخته و توانست پنج جایزه ئ اسکار
در بخش های کارگردانی، طراح لباس، تهیه کنندگی، تدوین صدا و فیلم نامه نویسی دریافت کند تا متقدین مل گیبسون ساکت بمانند.


نژاد مل گیبسون استرالیایی می باشد و از مخالفین استعمال مشروبات الکلی است. در پایان باید بگویم که استاد مل گیبسون برنده ئ دو جایزه ئ اسکار بهترین کارگردانی و تهیه کنندگی شدند و علاوه بر اینها پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای جهان با نام مصائب مسیح، را آز آن خود ساختند. در مورد خانواده ئ او نیز باید گفت که در سال 1980 با رابین مور ازدواج کرد و صاحب هفت بچه از وی می باشد که یکی از آنها دختر و بقیه پسر اند که دو تای آنها دوقلو می باشند.


نام خواهرهای مل گیبسون:

پاتریکیا گیبسون


شیلا گیبسون


ماری بریدگت گیبسون


ماورا گیبسون


آنه گیبسون


 


نام برادرهای مل گیبسون:


کوین گیبسون


دنیال گیبسون (دوقلو)


کریستوف گیبسون (دو قلو)


دونال گیبسون


آندره گیبسون


 


نام فرزندان مل گیبسون به همراه سال تولد ایشان:


حنا گیبسون (1980)


ادوارد گیبسون (1982) ؛ دو قلو


کریستیان گیبسون (1982) ؛ دو قلو


ویلی گیبسون (1985)


لوئیس گیبسون (1988)

میلو گیبسون (1990)


تامی گیبسون (1999)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد